piątek, 3 kwietnia 2015

Obiecany chlebek :D

    Obiecałam Wam przepis na facebooku jak się mi uda wypiek, no i ku mojejmu zaskoczeniu taki mi chlebek pyszny wyszedł, że nawet moje smyki (a raczej mają długie zęby na tego rodzaju  chlebki) wcinały jak ta lala.
Słowo się rzekło.... więc jest przepis :)
   To jest bardzo łatwy chlebek taki dla laików lub dla tych co dawno tego nie robili i chcą się wdrożyć w temat - tak jak ja :)


Więc trzeba nam przede wszystkim dużo czasu w sumie wyrasta ok. 3 godzin, ale czego się nie robi dla tego smaku!

Składniki :
500g mąki pszennej (ja dałam 2/3 pszennej razowej i 1/3 zwykłej pszennej)
300g wody
1 łyżeczka soli
150g zakwasu żytniego
7g drożdży (pomijamy gdy zakwas jest mocny(stary))

Do miski sypiemy mąkę, sól, rozkruszone drożdże, następnie wodę i zakwas, wyrabiamy ciasto ręcznie lub mikserem z hakiem. Przykrywamy i odstawiamy w ciepłe spokojne bez przeciągów miejsce na 2 godziny.
Potem wrzucamy do formy (25 cm długości) i zostawiamy na godzinę.
Pieczemy w 210 st. przez 40 min. wyciągamy z formy i dopiekamy spód przez ok 5-10 min(można dopiekanie pominąć jak ładnie się upiekł chlebek)
Dla zmiękczenia skórki posmarujcie go przegotowaną wodą jak jest jeszcze gorący lub spryskujcie wnętrze piekarnika wodą podczas pieczenia.


taki jestem w środeczku 






Przepis jest z internetu, ale nie wiem dokładnie z jakiej strony ponieważ miałam go w zeszycie już od dawna.







Jak macie jakieś pytania chętnie odpowiem, jak tylko będę znać odpowiedz ;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz